با «آمیرزا»، پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی تاریخ آشنا شوید

گزارش «آمیرزا: دروازه لغوی» سومین گزارش پدیده سالی است که معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (دایرک) تهیه کرده است.

این گزارش به بازی ایرانی «آمیرزا» اختصاص دارد که طی آن برای نخستین بار اطلاعات و آمار و ارقام جدیدی از این بازی به صورت عمومی منتشر می‌شود.

هدف این گزارش توصیف و تحلیل شاخصه‌های کلیدی عملکرد یک بازی ایرانی است. با این هدف که بتواند نقشه راه موثری برای سایر تیم‌های فعال بازی‌سازی ایران باشد.

بازی آمیرزا که توسط تیم پرتلاش «نردبان اندیشه فردا» ساخته شده است، به این دلیل پدیده سال لقب گرفته که علاوه بر پرمخاطب بودن در سال جاری، پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی در تاریخ است.

بازی آمیرزا از ابتدای خرداد ماه 97 تا دی ماه همین سال، 11 میلیون و 935 هزار و 324 کاربر ثبت شده داشته است که رقم شگفت‌انگیزی به حساب می‌آید و در مقایسه با بازی‌های دیگر و حتی در نگاه بین‌المللی رقم قابل‌توجهی است. مخاطبان ماهانه این بازی نیز به طور متوسط ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و روزانه 889 هزار نفر بوده‌اند.

برخی از مهم‌ترین و جالب‌ترین آمارهای این بازی عبارت اند از:

  • زمان صرف شده در بازی در مجموع: 22,884,128,901 دقیقه
  • در مجموع 3.705.474.643 دست (Session) آمیرزا بازی شده است.
  • به طور متوسط هر کاربر فعال ماهیانه، 717 دقیقه در هر ماه برای بازی زمان می‌گذارد

به طور کلی گزارش پدیده سال 1397 با همکاری سازندگان بازی آمیرزا، شامل اطلاعات مفیدی و کاربردی است که می‌تواند به سایر بازی‌سازان و حتی سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند. به اشتراک‌گذاری اطلاعات در صنعت بازی‌های ویدیویی به شدت حائز اهمیت بوده و می‌تواند به شناخت مخاطب و بازار هدف کمک فراوانی کند. 

«آمیرزا»، پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی تاریخ

دریافت گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.